Objectius
La Càtedra centra el seu objecte d’estudi en la situació sociolingüística valenciana mitjançant la realització d’activitats relacionades amb la investigació, formació, difusió i divulgació de metodologies d’aprenentatge en entorns multilingües i en contextos de minorització lingüística, especialment vinculades amb l’ensenyament del valencià, dins del model lingüístic del sistema educatiu valencià, així com l’anàlisi i l’estudi de la implementació d’aquest.
Aquest interés s’empara en els resultats i conclusions del Consell d’Europa sobre la necessitat de millorar les competències plurilingües de la ciutadania europea i en la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries, l’objectiu de la qual és la prevenció i el desenvolupament de les llengües minoritàries, com és el cas del valencià, en els diversos àmbits públics.
Es fa necessari continuar col·laborant per a garantir la creació d’estructures científiques i acadèmiques en l’àmbit universitari que proporcionen a les noves generacions un espai d’estudi i reflexió i crear, així, un discurs pedagògic més favorable a la normalització lingüística del valencià i a l’ensenyament-aprenentatge en un model educatiu plurilingüe